Indie band zoekt gitarist/pedalen freak. Al een album en een EP uit.

Home Forums Muzikantenbank Indie band zoekt gitarist/pedalen freak. Al een album en een EP uit.

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  Lennard 1 jaar geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

Chris

We hebben een album “Waterfront” opgenomen met een volledige line-up. Daarna een mini-album “Dog Days” als dou. We zoeken nu de middenweg. The Hinnom bestaat op het moment uit Anouk (zangeres) en Chris (de rest). Ons materiaal is allemaal op Youtube te beluisteren.

We zoeken een gitarist om sneller en spontaner te kunnen werken. Ook om Chris te ontlasten, die te veel balletjes omhoog moet houden om zijn gitaarspel op opname niveua te houden.

Wij zoeken:
    – Iemand die veel speeld, het is dus geen probleem als je ons er naast je “normale” band “bij doet” šŸ˜‰
    – We treden niet op, het gaat ons puur om het creatieve proces van nummers schrijven en opnemen. Dit moet geen probleem zijn.
    – We willen iemand die minimaal Ć©Ć©n dagdeel per week zin heeft met ons te schrijven of tracks in te spelen. Mensen die vaak af bellen zijn we snel bue.
    – Graag iemand die kickt op bakken chorus, delay, pitch shifter etc. Net als wij.
    – Als het even kan iemand die kan helpen backings te zingen, eventueel hier en daar lead. Als je niet wilt zingen is dat ok.

We hebben een eigen oefenruimte/studio met een flinke sortering versterkers, gitaren en pedalen.

Bands die wij tof vinden: Sisters of Mercy, Siouxsie & the Banshees, Chelsea Wolfe, Scott Walker, Portishead, Nico etc.

#86339 Reactie

Lennard

Hoi Anouk en Chris,

Even over mijzelf; ik ben Lennard Vaarten, woon in Helmond en ik speel nu zo’n 2 jaar basgitaar. Heb ook anderhalf jaar les dus ik weet het nodige van theorie. Daarnaast kan ik ook zingen (in de band waar ik nu in zit zing ik regelmatig lead) en weet ik het een en ander van producen met bijv. garageband. (Op susurrousmusic.bandcamp.com kun je wat van mijn muziek horen)
    Alhoewel het goed gaat met mijn huidige band en ik het redelijk naar mijn zin heb, heb ik niet echt het idee dat ik me creatief kan ‘uiten’. Mijn bandleden zijn namelijk erg gefocust op classic rock en aarzelen nogal met het schrijven van eigen materiaal. Ik vind jullie smaak juist weer heel vet – hou ook erg van Portishead – net als jullie muziek en het lijkt me heel leuk om, ondanks het feit dat ik geen gitarist ben, muziek met jullie te maken. Ik heb trouwens een multi-effect pedaal voor mijn basgitaar, dus ik kan er net zoveel gekke geluiden mee maken als met een gitaar šŸ˜‰
    Ik ben trouwens wel 16 jaar oud, weet niet of dat te jong is? Ik hoor het nog wel.

Lennard Vaarten

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Indie band zoekt gitarist/pedalen freak. Al een album en een EP uit.
Mijn informatie: